maandag 15 juli 2013

DIY - Colorings + tekst toevoegen

Ik heb het altijd leuk gevonden om afbeeldingen te bewerken ze net een ander kleurtje te geven zoals ze zijn, of allerlei kleine verschillende brushes toe te voegen, of gewoon simpel een leuk tekstje op een afbeelding te zetten. Zoals jullie misschien wel in het vorige artikel hebben gelezen zie je verschillende afbeeldingen aan de zijkant van deze blog. Nu wil ik jullie leren hoe ik deze gemaakt heb, ben je benieuwd lees dan snel verder!

Hierboven zijn de 3 afbeeldingen die ik heb gemaakt voor mijn blog. Ik ga vandaag jullie er ééntje laten leren kijken of dit jullie bevalt!

PC en/of laptop
Photofiltre 7 (hier te downloaden)
een afbeelding, welke je gebruikt mag je zelf weten. (gemakkelijk is om met de afbeeldingen te beginnen die ik gebruik)

Ik gebruik ook Photofiltre in het Nederlands in het orgineel is deze ook in het Engels maar ik heb mijn taalpakket veranderd, zou jij dit ook willen leren hoe dit moet. Dan kunnen jullie het me gewoon laten weten!

Ik ga niet beginnen met al te grote afbeeldingen, daarom gebruiken we de volgende afmetingen: 200x189.

Laten we nu snel van start gaan met het maken van de eerste afbeelding, ik ga hiervoor dit plaatje gebruiken!



We gaan nu naar Aanpassen > Gammacorrectie. En we stellen hem als volgt in:


Vervolgens gaan we naar Aanpassen > Kleurbalans. En we stellen hem in zoals ik heb gedaan:


En dan gaan we weer naar Aanpassen > Tint / verzadiging. En we stellen hem weer in zoals hieronder op de afbeelding is weergegeven:


Ook nu gaan we weer naar Aanpassen > Helderheid / contrast. We stellen hem vervolgens zo in:


Nu zijn we klaar met het bewerken van de kleur, dan gaan we beginnen met het toevoegen van een leuke tekst. Ik kies voor de tekst 'Ignore the world'. Ga nu naar het tekst icoontje, deze is te vinden op de eerste rij van alle icoontjes. Typ vervolgens de tekst in die je wilt. ik ga het woord voor woord doen dus zo.. (verschuiven kan door je linker muisknop ingedrukt te houden op de tekst en dan te verschuiven)


Tadaaa! En nu is je afbeelding klaar, voor mijn afbeelding kun je bij het eerste plaatje kijken (bij Voor en Na) Ik hoop dat het jullie voor zo ver duidelijk is.. En zo niet vergeet het dan niet gewoon te vragen! SunlightDreams@live.nl

Wat vonden jullie van deze Do It Yourself? Moeten er vaker van deze komen?

5 opmerkingen:

Thanks for leaving a message! ♥