vrijdag 2 augustus 2013

Geïnterviewd: Charile!

Mijn naam is Charile, ik ben 17 jaar, net geslaagd op de HAVO en ben trotste eigenaresse van Love Your Life, mijn blog waar ik het liefst dagelijks aan werk. Ik schrijf met passie over beauty, fashion, lifestyle en af en toe over food. Love Your Life is mijn plekje op het internet die ik zelf probeer draaiende te houden. Het liefst zit ik dagen achter mijn laptop, om allerlei dingen te ontdekken op het gebied van beauty, fashion, lifestyle en food. Ik hou van schrijven, en dat uit het ik het liefst in mijn blog. Dagelijks komt er een update, waar ik met veel plezier aan heb gewerkt.


Hoe ben je op de naam Love Your Life gekomen? En vanwaar deze naam?
Toen ik begon met bloggen deed ik het met een vriendin en we zaten heel erg aan onze naam te denken. Het liefst verwerkte we er niet iets van beauty in, want dan is je blog gelijk zo ‘getekend’, dus dit vonden we een mooie. Persoonlijk vind ik de ‘c-‘ in de link heel jammer, maar dat is nou eenmaal zo. Misschien komt er nog ooit een .nl site, en dan verander ik de naam zonder de c’s :)

Hoe ben je op het idee gekomen om je eigen blog te starten? En hoelang blog je nu al?
Mijn toenmalige vriendin wilde heel graag een blog starten en mij leek het idee ook wel erg leuk. Ik bezocht al dagelijks beauty blogs en het leek me super om zelf ook te kunnen schrijven. Toen zijn we dus Love Your Life begonnen, waarna ik in mijn eentje ben doorgegaan. Daar heb ik nog geen moment spijt van, mijn blog is echt een kindje geworden, zoals velen weleens zeggen. Ik blog nu al zo’n 2,5 jaar, met enorm veel passie en plezier! Ik zou denk ik niet meer zonder kunnen.

Waar haal jij je inspiratie vandaan voor het schrijven van nieuwe artikelen?
Vaak komen de ideeën zomaar. Dan zit ik in de tram en dan denk ik; O ja het is ook leuk om mijn favoriete lipsticks te laten zien. Daarom draag ik altijd een notitieboekje bij me, ik kom soms op de raarste momenten op ideeën voor nieuwe artikelen. En uiteraard haal ik ook wel wat inspiratie uit internet, maar ik probeer zoveel mogelijk zelf te bedenken.


Hoeveel tijd besteed jij aan het schrijven van nieuwe artikelen?
Het ligt er wel heel erg aan wat voor het artikel het is, maar ik denk gemiddeld zo’n halfuurtje. De foto’s maak ik altijd in één keer, daarna ga ik een paar uur achter mijn laptop zitten om vooruit te schrijven.

Welke artikelen vind jij altijd het leukste om te schrijven, en te lezen?
Het leukste om te lezen vind ik persoonlijke updates en de artikelen die niet perse over één product gaan. Reviews vind ik leuk, daar niet van, maar de algemene artikelen vind ik net wat leuker. De leukste artikelen om zelf te schrijven vind ik swatches van nagel lakjes. Ik doe daar vaak niet heel veel tekst bij, maar de foto’s vind ik bijvoorbeeld al heel leuk om te maken.

Welke spullen gebruik jij allemaal voor het schrijven van een nieuw artikel?
Natuurlijk blogger, daarin schrijf ik het artikel. En mijn foto’s maak ik met de Sony cybershot DSC-W120. Verder gebruik ik niet echt iets, behalve mijn inspiratie, mijn hoofd en natuurlijk mijn vingers om het artikeltje te typen ;) Het liefst werk ik met muziek op de achtergrond.


Is er ook een speciale doelgroep waarvoor jij jou blog presenteert?
Ik heb niet perse een doelgroep, maar onbewust trek ik denk ik toch de meisjes van mijn eigen leeftijd en daaromheen. Deze bloggen ook het meeste, daardoor lezen ze ook mijn blog weer.

Heb jij een blogger als voorbeeld, zo ja, welke?
Nier perse een blogger, en ook niet echt een voorbeeld, maar ik heb zat mensen die ik gewoon al heel lang volg. Ook veel Youtubers uit Amerika, zoals beautybaby44. Ik zie dat soort mensen niet als voorbeeld, maar soms wel als inspiratiebron. Hoewel ik zelf geen filmpjes maak, vind ik hun ideeën wel altijd heel leuk!

Heb jij nog favoriete bloggers, waarvan je dagelijks hun artikelen leest? Welke zijn dit?
Ja, dat zijn er zat! Ik heb gewoon een hele lijst in Bloglovin’ en die lees ik echt allemaal dagelijks. Dat zijn de standaard zoals Veracamilla, Teskuh, Beautygloss, Misslipgloss, maar ook wat ‘kleinere blogs’, die vind ik vaak net wat leuker! Het is leuk dat ze allemaal zo ‘groot’ zijn, maar de kleinere vind ik eigenlijk nog veel leuker. Daar draait het namelijk niet zo om het ‘werk’, maar is het allemaal hun hobby.


Bedankt dat we je mochten interviewen, wil je verder nog iets kwijt?
Graag gedaan :) Ik vind het altijd erg leuk om te doen! Ik hoop dat iedereen een kijkje neemt op mijn blog, een reactie wordt altijd wel gewaardeerd! Voel je vrij om mij op te voet te volgen via de Social media! Via Instagram, Twitter, en de Love Your Life Bloglovin' pagina, jullie zijn allemaal welkom!

4 opmerkingen:

Thanks for leaving a message! ♥