donderdag 3 november 2011

Top 10: vrouwelijke leugens

Niet alleen mannen kunnen er wat van, wij vrouwen kunnen er ook anders wat van! Uit een Brits onderzoek is gebleken dat vrouwen bijna net zo veel liegen als mannen, alleen dan over wat kleinere dingen. Een gemiddelde vrouw verspreid jaarlijks zo'n 728 leugens, dat zijn er twee op een dag! Maar waar liegen we nu eigenlijk allemaal over, benieuwd lees dan snel verder!



'Er is niets aan de hand, alles is prima!' - Waar mannen meer liegen over hun drinkgewoontes, liegen vrouwen meer over hun gevoelens. Vandaar dat dit de populairste leugen van een vrouw is.

'Ik weet niet waar het ligt, ik ben er niet aangekomen..' - De meeste zullen deze situatie wel herkennen, je man/ vriend is zijn portemonnee of sleutels kwijt vervolgens vraagt hij aan jou waar zijn spullen liggen. Waarop wij meestal antwoorden: "weet ik niet schat, ik ben er niet aangekomen!" dat laatste is meestal een leugen, want wij vrouwen kunnen het niet laten om spullen meteen op te ruimen! Maar toegeven is iets wat wij niet vaak doen! Daarom moet je logisch nadenken als man zijnde, van waar bergt mijn vrouw/ vriendin deze spullen op.

'Het was niet zo duur' - Deze is redelijk populair bij vrouwen maar net zo goed als bij mannen! Alleen gaan vrouwen net wat vaker winkelen. Dit is vast niet de enige leugen die ze vertellen.

'Ik heb niet teveel gedronken' - Ook wij vrouwen kunnen soms wel eens te diep in het glaasje kijken. Om emoties en gesprekken te vermijden blijven vrouwen volhouden dat ze niet teveel hebben gedronken

'Ik heb hoofdpijn' - Dit is een leugen die vrouwen regelmatig wel eens gebruiken om uit een situatie te komen.

'Deze was in de aanbieding!' - Omdat we wel eens moeten afwisselen met leugen, zodat je niet elke keer hoeft te zeggen "Het was echt niet zo duur!" gebruiken we ook wel eens een andere smoes.

'Ik ben onderweg' - . Vrouwen gebruiken deze leugen ook omdat ze vaak pas zien dat ze te laat zijn wanneer ze in de auto zitten! Vandaar dat dit excuus het handigst is.

'Dat heb ik al jaren!' - Als wij dan toch een nieuwe aanwinst hebben kunnen verstoppen, en onze man/ vriend het later na toch tegenkomt gebruiken we deze smoes wel eens!

'Nee, dat heb ik niet weggegooid!' - Mannen zijn net hamsters volgens vrouwen: ze houden echt alles bij! Daarom is het ook dat soms vrouwen de neiging hebben om het hele huis eens ondersteboven te halen. Dan kan het wel eens zijn dat ze wat dingen weggooien van hun wederhelft.

'Dit heb ik altijd al gewild!' - Wanneer mannen de verjaardag, trouwdag of Valentijn niet vergeten, mogen vrouwen zich al in de zevende hemel prijzen. Vandaar dat ze vaak liegen over het cadeautje dat ze krijgen, ze zijn al tevreden dat mannen hen iets aanbieden!


Vertellen jullie wel eens een leugen, en gebruiken jullie ook wel eens een leugen uit het bovenstaande lijstje? Wees niet bang, want we liegen niet altijd als we dat zeggen. Binnenkort zullen wij het lijstje met de top 10 van de mannelijke leugens online zetten!

9 opmerkingen:

  1. echt een superleuke post!
    die laatste gebruik ik ook vaak haha

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, die eerste en die laatste zijn zo herkenbaar! Meer leugens om eigen bestwil vind ik het. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha super leuke post, en heel herkenbaar inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, die van 'het was heel goedkoop' en de 'die heb ik al jaren' klinken erg herkenbaar :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 1,3 en 8 gebruik ik ook! Leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, liegen over gevoelens. Er is niks, dat klinkt mij bekend in de oren.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for leaving a message! ♥