woensdag 12 oktober 2011

het regent, het regent!

Ik werd langzaam wakker, ik hoorde zachtjes het getik van de regendruppels die op het raam neerkwamen. Toen ik mijn ogen opende was het nog behoorlijk donker. En zin om uit mijn bed te gaan? Nou nee! Nog even lekker in mijn warme bedje blijven liggen, daar had ik wel zin in! Nog even mijn ogen sluiten, totdat mijn moeder mij riep: "Ik ga werken!". Ik hoorde haar nog de deur uit gaan, daarna was het weer rustig in huis. Ik hoorde nog wat regendruppels op de ramen vallen, maar in slaap komen dat kon ik niet meer.

Het regent het regent, de pannetjes worden nat. Er kwamen twee soldaatjes aan die vielen op hun gat! Dat liedje zullen vast vele zich nog wel herinneren, dat liedje zong je altijd als het buiten regende. En voor vandaag is dat een heel toepasselijk liedje. Want wat is het buiten toch weer eens een vies weertje! Ik hoopte dat het vandaag wat beter weer zou kunnen worden vooral omdat ik vandaag vrij heb, zoals elke woensdag! En om de hele dag binnen te zitten, daar heb ik dus echt geen zin in!

Een paar weken geleden was het nog prachtig weer, konden we de tijd af en toe maar eens terug spoelen! Maar we mogen niet klagen over dit weer, het is ook wel weer eens goed als het regent zo hoef je niet de bloemetjes water te geven die je vier weken geleden al vergeten was, en je kunt ook je kamer weer eens opruimen. Zo zijn er toch nog een hoop voordelen aan het vieze weer. Kun je binnen eens heerlijk aan de slag gaan!

Op het moment verveel ik me nu een beetje, daarom ben ik wat aan het speuren op de H&M website! En ik hoopte dat ik vanmiddag even naar het dorp kon gaan, daar ben ik ook al erg lang niet meer geweest. Wat doen jullie op zo'n dag als deze?

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het echt vreselijk dat het zoveel regent!
    als ik binnen zit vind ik het wel gezellig, maar onderweg naar school is echt niet leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gave foto's! ik houd absoluut niet van regen, maar je kan erna wel mooie regendruppel-foto's maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's en een leuk artikel!
    leuk geschreven.
    Ik vind regen altijd gezellig als je binnen zit. of in je bedje ligt.
    heerlijk!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je die foto's zelf gemaakt? ;-o
    Ik vind regen best leuk, het hoort er gewoon bij ;-$

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb toch liever de zomer :)
    PS. Ik heb jullie een award gegeven

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for leaving a message! ♥